Úvod
Kapitánské kurzy
Dárkové poukazy
Testy online
Novinky
Kontakt
Test způsobilosti online
Způsobilost C - moře
Způsobilost M - vůdce malého plavidla
Způsobilost S - plachty
Čára spojující místa se stejnou hodnotou tlaku vzduchu přepočítaného na hladinu moře se nazývá:
izobara
izohypsa
izobata
Jsou-li pochybnosti o tom, zda se má loď považovat za předjíždějící:
musí se tato za ni považovat, ale nemusí jednat podle toho
musí se tato za ni považovat a jednat podle toho
nesmí se tato za ni považovat
Každá loď musí vést nepřetržité a zodpovědné vizuální a sluchové pozorování, aby:
neminula přístav
neztratila za snížené viditelnosti z dohledu pobřeží
bylo možno plně zhodnotit situaci a nebezpečí srážky
Plujete rychlostí 3 m/s. Tato rychlost odpovídá přibližně:
1,5 uzle
6 uzlů
3 uzle
Do středního patra oblaků patří:
stratocumulus
stratus
altocumulus, altostratus
Načíst novou sadu otázek
Plavidlo, které není malým, hodlající provést obrat doleva, musí na svůj záměr upozornit včas signálem:
dva dlouhé zvuky, za kterými následují dva krátké zvuky
dva dlouhé zvuky, za kterými následuje jeden krátký zvuk
jeden dlouhý zvuk, za kterým následují dva krátké zvuky
Zpozoruje-li vůdce plavidla, že by mohlo hrozit nebezpečí kolize, signalizuje:
řadou velmi krátkých zvuků
řadou krátkých zvuků
řadou dlouhých zvuků
Zvukový signál "1 dlouhý zvuk, za kterým následuje 1 krátký zvuk," znamená:
mám v úmyslu provést obrat doprava
pluji doprava
stojím při pravém břehu
V úsecích vyznačených obratišť nesmí stát:
kromě malých plavidel, všechna ostatní plavidla
všechna plavidla
plavidla s vlastním pohonem
Nocí je ve smyslu pravidel plavebního provozu období:
od 20,00 hod do 4,30 hod v létě a dobu od 17,30 hod do 7,00 hod v zimě
mezi západem slunce a východem slunce
které začíná půl hodiny po západu slunce a končí půl hodiny před východem slunce
Načíst novou sadu otázek
Při plavbě na silný zadní vítr musíme zabránit:
nadměrnému tahu na otěže
zvýšení rychlosti
prudkému přehození ráhna z jednoho boku na druhý použitím kontraotěže
Síla na kormidelní páce má být za plavby:
co největší
co nejmenší
asi 30 N
Při křižování za silného větru a na vlnách:
je třeba vést loď méně ostře proti větru (s povolenější plachtou) než na hladké vodě
je nutné povytáhnout ploutev a nadzvednout list kormidla
je nutné naklánět loď do návětří
Spoušť nebo výtah je:
zařízení pro odpalování signálních raket
lanko sloužící k zajištění listu kormidla
lano sloužící k vytahování a spouštění plachet, popřípadě ráhen
Zdánlivý vítr je:
vítr, jehož skutečný směr je vychýlen nakloněným lodním trupem
protivítr, vznikající v přestávkách silných větrných poryvů
výsledný vítr, složený ze skutečného větru a vlastního větru (jako důsledku pohybu plachetnice vpřed)
Načíst novou sadu otázek